torsdag 29. oktober 2009

Enhet?


Gud legg forskjellige ting på forskjellige menneske sine hjarta. Han legg misjon på hjarta til dei som han veit vil gå på misjonsbefalinga, han legg teikn og under og forløser dette i liva til menneske som har ein karakter som tilseier at dei vil takle den autoriteten dei får. Diverre er det ikkje alltid samsvar mellom karaktertyngde og salvelse. Kvifor? Eg veit ikkje. Gud veit. Han legg Guds ord på hjarta til dei han veit har ein disiplin til å studera ordet og han legg tilbeding på hjarta til dei han veit vil tilbe i and og sanning. Alle har me hjarta for noko. Han legg forretning på hjarta til dei han har utrusta med økonomisk sans og organisering hos dei organisatoriske. Alle har me hjarta for noko, i større eller mindre grad. Alle prøver å overtyda kvarandre om at det me har hjarta for er det rette; det er vegen å gå; Dette er nøkkelen Gud har gjeve oss, seier me alle saman med like stor overtyding om det som ligg oss på hjarta. Me gløymer at me er lemmer på ein lekam, greiner på eit tre. Utan alle greinene er ikkje treet heilt, utan alle lemmane er ikkje lekamen heil. Me trengt alle kvarandre og viktigast; Gud bruker oss alle til å oppfylla sin fantastiske plam.

På nokon sitt hjarta har Gud lagt samarbeid og enhet...

For så høyt elsket...

5 kommentarer:

Ragga sa...

ÅÅÅ, så bra Andreas! Jeg er stolt over å være din venn. Du er gjennomtenkt og radikal. Go for it!:)

Andreas sa...

Du er flott!;=)

Anonym sa...

Jeg lurer på hva du tenker om disse tingene--->

Hva med de som ikke har økonomisk sans, eller disiplin til å studere osv... Er disse fortapt? Kan ikke Gud bruke disse menneskene? Virker nesten som det er det du sier..
Jeg prøver ikke å være vrang, men bare setter et spørsmålstengt :)

I 2. mosebok 3,11-12 står det slik.. "Men Moses sa til Gud: Hvem er vel jeg? Kan jeg gå til farao og føre Isralittene ut av Egypt? Ja, svarte han, for jeg vil være med deg!

Moses var ikke en mann som hadde egenskapene til en leder. Han måtte bruke sin bror til å tale for seg, men Gud brukte han likevell! Gud kan bruke oss til hva som helst, for når Gud bruker oss er det ikke egenskapene våre det står på, nei, for det er Gud som handler i oss! :D

Ikke sett begrensninger for deg selv på grunnlaget, dette er ikke jeg god nok for, eller jeg har ikke egenskapene for å klare dette! For det er ikke dette det handler om. Så lenge Gud er med deg, har egenskapene dine ingenting å si.

Husk dette...:)

Andreas sa...

Dette er virkelig sant! Gud kan så absolutt legge noe på hjerte til noen som kanskje menneskelig sett ikke har forutsetninger til å gjennomføre det det han legger på deres hjerte. Det er da kraften blir fullendt i vår svakhet og vi makter alt likevel i Ham som gjør oss sterk! Godt innspill til et langt i fra fullkomment innlegg.

Anonym sa...

Jeg liker måten du reagerte, på dette innspillet! Bra!
Jeg tror mange hadde reagert i forsvarsmodus...

Fortsett med det du gjør, og lykke til videre i livet :D