mandag 21. november 2011

Salme 4




Til korlederen. Med strengespill. En salme av David.

2 Svar meg når jeg roper,
du min rettferds Gud!
Du viser meg en vei ut av nøden.
Vær meg nådig og hør min bønn!

3 Mennesker, hvor lenge
skal min ære krenkes?
Hvor lenge skal dere elske tomhet
og jage etter løgn?

4 Vit at Herren gjør under
for den som er trofast mot ham.
Herren hører når jeg roper til ham.

5 Skjelv for ham og synd ikke mer.
Si til dere selv når dere går til ro: «Vær stille!»

6 Bær fram rette offer
og sett deres lit til Herren!

7 Mange sier:
Hvem kan gi oss lykke?
La lyset fra ditt ansikt
skinne over oss, Herre!

8 Du gir meg større glede i hjertet
enn andre får av korn og vin i overflod.

9 I fred vil jeg legge meg ned og sove.
For du, Herre, du alene
lar meg hvile trygt.

2 kommentarer:

Tonje sa...

Dette var et fint og sjeldent innlegg!

Det er veldig rart; for hver gang jeg trykker på "neste blogg", fra min blogg, kommer jeg inn på denne bloggen...

Andreas sa...

:o)