lørdag 18. oktober 2008

Visste du…


At Gud elsker deg? Ja, det visste du vel. I alle fall om du er en kristen. Du har vel hørt det før. Kanskje har det blitt en klisjè? Det blir fort det.
Som noen kanskje vet tilbringer jeg dette året sammen med min kjære på Ungdom i Oppdrag sin Disippeltreningskole i Skien. Første uka av DTSen ble vi på ekte amerikansk vis undervist om Guds farshjerte. Og poenget med undervisningen var som du kanskje har forstått: Gud elsker deg! Læreren vår hadde også visst dette, og trodd på det med stor overbevisning. Likevel fortalte han oss om en dag han var ganske nedfor. Han fortalte at han hadde klaga til Gud, og spurt han: ”Gud, er du egentlig stolt av meg når jeg står der oppe og underviser?” Han fikk svar som følger: ”Ja.” Det hadde du ikke trodd? Selvsagt hadde du det, men det som forandra livet hans, var det Gud så sa: ”Men jeg er akkurat like stolt av deg når du sover, for du er mitt barn.”



Den som har ører å høre med; hør.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jeg elsker at Gud svarte Han med akkurat den setningen. Gud er God! Men det har du jo kanskje hørt en god del i dag:)

Roger Drange sa...

Første veka på NHH hadde me Victor Norman, og han fortale oss om korleis du kan få staten til å betala for pianoet ditt.

Slik sett har du trukke det lengste strået, Andreas.

Likevel - eg ser Gud oftare på NHH enn på Framnes. Det er litt tankevekkjande.

Roger Drange sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Roger Drange sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Roger Drange sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Øyvind Bye sa...

det er det jeg kaller fantastisk!
takk Gud!

Anonym sa...

Ja takk Gud. Heldigvis seier det lite om Gud at du ser meir av han på NHH enn på Framnes. Du må læra meg det med pianoet ein gong eg har lært meg å spela piano. Kanskje har eg trukke det lengste strået, helst ville eg hatt alle stråa...