lørdag 10. mai 2008

Har du hørt et stjerneskudd?


En gang begynte jeg på en bok. Den het noe sånt som: "Jeg har sett verden begynne." Det var tittelen og anbefalinger fra en av mine kjære som fikk meg til det. Hovedsakelig tittelen. Har du sett verden begynne? Boka var et reise-essay. Jeg tok den transibirske jernbane og endte etter hvert opp i Bejing (Peking). For min del endte reisen et stykke oppover Yangtze. Det var litt trist. Skulle ønske jeg kunne fortsette denne reisen og møte alle disse menneskene, fortsette denne reisen rundt i Asia. I boken ”Jeg har hørt et stjerneskudd” kan man reise gjennom Amerika. Sør da såklart. Jeg lurer på hvordan dette stjerneskuddet høres ut, og så har jeg lyst til å se mer av verden begynne. Men det er vel ikke tid til det…

En dag! :)

Ingen kommentarer: