mandag 22. februar 2010

Robert og Meg

Hele side 14 i søndagens VG var dekka av en reportasje fra diktator i Zimbabwe, Robert Mugabe, sin 86-årsdag. VG fordømte han for å kunne tillate seg å bruke millioner på å feire sin egen bursdag når folket hans sulter. Ingressen til jorunalist Harald Sævereid lød slik: "Folket hans holder på å sulte i hjel. Men det forhindrer ikke Zimbabwes diktator Robert Mugabe å holde en storslagen bursdagfest for å feire seg selv."

Videre skriver VG: "Lokale og internasjonale musikere er invitert for å underholde når presidentens håndplukkede gjester skal hylle presidenten som en afrikansk helt. Men alle de tilstedeværede kjenner også sannheten: At mannen de skåler for gar kjørt et av Afrikas vakreste og mest ressursrike land rett i grøfta."

Alt VG sier er nok dessverre sannheten, men det er ikke hele sannheten. Hele sannheten er at mesteparten av den tredje verden lider, sulter og dør. I all hovedsak er dette vesten sin feil. Det er hele sannheten. Despoter som Mugabe hjelper ikke akkurat på, men når utgangspunktet til den 3. verden er så dårlig som det vi har gitt dem skal det ikke mye til for å kjøre et land i grøfta.

Ingressen i VG skulle kanskje vært slik: "Mens tusenvis av barn dør hver eneste dag på grunn av matmangel og manglende rent vann arrangerer vi i Vesten vår egen Olympiske fest for et ukjent antall milliarder dollar. Dette skjer mens millioner av barn sulter og dør hver eneste dag."

Er vi egentlig så mye bedre enn Mugabe selv?

For så høyt elsket...

5 kommentarer:

Roger Drange sa...

Einig, men eg er sikkert inhabil sidan eg er så usportsleg.

Ei positiv side ved OL er dog at det knyttar nasjonane tettare saman. Men det vert ein digresjon, og det du skriv er så enormt sant.

Sjølv om eg er einig drep eg indirekte mange born i morgon, i overimorgon, og dagen etterpå det, fordi eg lever som eg gjer.

Det som er sært i denne sakja er at me er alle einige, men ingen får ut fingen. Øverland sat ord på det:

"Du må ikke sitte trygt i ditt hjem
og si: Det er sørgelig, stakkars dem!
Du må ikke tåle så inderlig vel
den urett som ikke rammer dig selv!"

Men kva hjelper det med ord? Ord reddar ikkje liv. Pengar reddar ikkje liv. Det er så utruleg vanskeleg. Me har så lyst, men likevel vil me ikkje det som skal til.

Er du klar, Andreas? Ottar Mæstad er mannen.

Andreas sa...

Dette var vel det ein kallar eit sutrete innlegg frå ei frustrert sjel. Ottar Mæstad er mannen! Kanskje det. Heldigvis finst det mange Ottar Mæstad.

Noko eg synast er interessant er teologien som kyrkja til Håkon har. Det meiner ikkje at verda skal gå under, men at dei som ikkje trur skal rykkast bort og så skal alle som trur leva saman i lykke.

Viss det stemmer, uansett kor fælt det høyrest ut, må det jo bety at det går mot betre tider og ikkje verre?

I det siste har eg lese bøkene til Støre og Egeland. Eg trudde eg hadde perspektiv på livet.

Men eg trur det nytter. Kvar einaste krone. Kvart einaste minutt. Eg trur det betyr ein forskjell.

Å visa radikale handlingar for andre er noko som vert lagt merke til. Ikkje for å skryta av seg sjølv, men visa at det går an.

Jan Egeland var ein ung idealist som begynte sitt internasjonale fredsarbeid i Colombia på 70-talet. Det begynte det med. Jan Egeland er kåra til et av forrige århundres mest betydeligste mennesker.

Eg er så glad for at det berre er begynt og at eg berre er 20 år.

Eg er så redd for å verta 40 og sitja der med skjegget i postkassa og lommeboka full.

Andreas sa...

Eg meinte altså at mitt innlegg var sutrete. ikkje ditt Roger.

Roger Drange sa...

Ja, Håkon har fortald meg om det der. Framtidspositivitet. Lurer på korleis dei i så fall fiksar klimakrisa.

. sa...

Ja, eg er klar:) Jesus er mannen! Ottar Mæstad er Hans ven. det er vi og:) sammen er vi krutt!

i min bibel står det at det skal bli en ny himmel og en ny jord... ja takk!
men før det skal vi lage "himmel på jord" overalt der vi setter våre føtter, fordi himmelen allerede finnes i hjertene til alle som tror.

flott innlegg Andreas!